اولین دوره مسابقات دانش آموزی جام خاتم الانبیا به میزبانی کانون نخبگان خاتم الانبیا(ص) در رشته های هوافضا، رباتیک و پل ماکارونی در سطح استان، بیستم و بیست و یکم اردیبهشت ماه در یزد برگزار شد.
در این دوره از مسابقات نزدیک به 60 تیم دانش آموزی و قریب به 200 نفر در 4 رشته هوافضا(لیگ موشک آبی و پرواز گلایدر)، رباتیک(لیگ رباتهای جنگجو) و پل ماکارونی حضور داشتند که طی 2 روز به رقابت پرداختند.
فینال این مسابقات همزمان با برنامه اختتامیه، روز پنجشنبه با حضور مسئولین آموزش و پرورش استان، مدیران مدارس، مدعوین و دیگر مسئولین استانی برگزار شد که تیم های راه یافته به فینال به رقابت پرداخته و پس از داوری توسط تیم داوری کشوری نفرات برتر مشخص شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در مراسم فینال و اختتامیه این مسابقات گفت: برگزاری این مسابقات حرکت ارزشمندی در جهت علم و آگاهی و ایجاد فرصت برای چیدن میوه علم می باشد.
رحیمی نژاد در ادامه با تاکید بر این مطلب که علم و دانش باعث تغییر رفتار می شود افزود: لذت دانایی زمانی مشخص می شود که اثرش در رفتار مشخص شود و هر جامعه برای بقا و دوام خود نیازمند هویت مثبت فرهنگی است.
در پایان برنامه اختتامیه از تیم ها و نفرات برتر این دوره از مسابقات تجلیل شد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا